Mentenanta si service sisteme de securitate
Avantajele unui contract de mentenanta incheiat cu OptiX SECURITY:Încheierea unui contract de mentenanţă este modalitatea cea mai simplă prin care se poate beneficia de expertiza specialiştilor companiei. Flexibilitatea acestor contracte permite personalizarea lor în funcţie de nevoile şi exigenţele fiecărui client.
- Oferirea de suport tehnic telefonic;
- Prioritate in rezolvarea problemelor aparute;
- Timp minim de raspuns;
- Efectuarea de vizite periodice pentru prevenirea aparitiei problemelor tehnice;
- Garantarea echipamentelor de back-up si asigurarea pieselor de schimb.
- Garantia echipamentelor este de 24 luni de la data punerii in functiune.
- Interventie, in orice situatie, in maxim 24 de ore sau 48 (la distante mai mari de 40km) de la sesizarea defectiunii.
- In cazul unor defectiuni minore acestea vor fi remediate pe loc, iar in alte cazuri subansamblele defecte vor fi inlocuite.
Fisa de lucrari
· verificare sursa de alimentare
· verificare sursa de alimentare de rezerva
· verificare globala la funcţionarea semnalizării la efracţie
· testarea sistemului in caz de intrerupere/scurtcircuit
· verificare vizuala a componentelor din centrala
· curatirea de praf/impuritati a achipamentelor de detectie
· verificare starii de functionare la butoane/detectori/senzori/sirene
· verificarea sensibilitatii de actionare
Fisa de lucrari
· verificarea sursei de alimentare
· verificarea sursei de alimentare de rezerva
· verificare DVR
· verificare conexiuni in DVR
· verificarea spatiului de stocare
· verificarea cablurilor
· verificarea camerelor de supraveghere
Mentenanta presupune operatiuni specifice de verificare, intretinere si reparatii sisteme de control acces si pontaj electronic , operatiuni periodice pentru asigurarea functionarii in bune conditii si evitarea defectelor majore. Acestea pot uneori avea ca efect distrugerea circuitelor electronice si implicit necesitatea inlocuirii integrale a sistemului de control acces si pontaj electronic. Conexiunile imperfecte sau fluctuatiile tensiunii de alimentare pot afecta starea surselor de alimentare acestea avand ca efect cresterea curentului, incalziri locale sau deteriorari fizice ale circuitelor de comanda si control.
Fisa de lucrari
· verificare tensiuni intrare/iesire pentru sursa de alimentare
· verificare tensiuni intrare/iesire pentru sursa de back-up
· verificarea starii conexiunilor si contactelor electrice
· verificarea si testarea cititoarelor de carduri
· verificarea functionarii yale electromagnetice
· verificarea functionarii electromagnetilor de forta
· reparatii defecte mecanice si de lacatuserie a sistemelor de inchidere
· intretinerea sistemelor de glisare, inchidere, blocare prin gresare, curatare, ungere
· verificarea fuctionarii releelor intermediare
· inrolare sau stergere utilizatori
· verificarea cablajelor care asigura comunicatia
· verificarea si reglarea elementelor mecanice (incuietori,balamale,amortizoare)
· curatarea, desprafuirea elementelor sistemului de control acces
· alte operatiuni specifice conform cu specificatiile producatorului
· inlocuiri, demontari sau suplimentari cu aparate/echipamente
· reparatii cablaje defecte
· generarea rapoartelor de pontaj electronic
· mentenanta softului de pontaj electronic
· identificare, etichetare, marcare componente
· intocmirea fiselor cu instructiuni de utilizare
· intocmirea si montarea placutelor/stick-urilor de avertizare si informare
· actualizare documentatie a sistemului si adaugarea acesteia la dosarul de client
· intocmirea registrului de evenimente al sistemului
De ce avem nevoie de servicii de mentenanta si service sisteme securitate?
Conform Art. 22, din normele tehnice care trebuie respectate cu ocazia proiectarii si realizarii sistemelor tehnice de protectie si de alarmare impotriva efractiei:
(1) Sistemele de alarmare impotriva efractiei trebuie periodic verificate si intretinute de personalul firmei instalatoare, sau dupa caz, de firma care asigura service-ul.
(2) Beneficiarii sistemelor supuse avizarii sunt obligati sa incheie contract de service cu societati licentiate, (…).
In ceea ce priveste Sistemele tehnice de detectare, semnalizare si avertizare a incendiilor aveti mai jos cateva prevederi generale privind proiectarea acestora.
GENERALITATI din ultimul act normativ – I18 – Normativul privind securitatea la incendiu a constructiilor
Toate elementele componente trebuie sa detina certificate de conformitate EN54 corespunzatoare categoriei din care fac parte;
Documentatia tehnico-economica se elaboreaza pe baza scenariului de siguranta la incendiu, bazat pe identificarea riscului si dupa caz, pe analiza de risc, stabilindu-se masurile, tehnicile, procedeele si organizarea instalatiilor de detectie si semnalizare a incendiilor;
Dimensionarea instalatiilor de detectie si semnalizare a incendiilor si amenajarea spatiilor necesare instalarii echipamentelor aferente se stabileste de proiectant pe baza destinatiei constructiei, caracteristicilor specifice ale produselor utilizate si in functie de pericolul prognozat;
Trebuiesc prevazute sisteme de detectie si semnalizare pentru toate tipurile de constructii civile cu exceptia caselor individuale destinate locuintelor;
In cazul blocurilor de locuinte, se vor instala sisteme de detectie si avertizare pentru spatiile comune (holuri, magazii, etc.), spatiile transformate in unitati de comert sau servicii publice si parcari subterane;
Pentru spatiile destinate locuintelor trebuie instalate detectoare autonome pentru zonele cu destinatia bucatarie sau centrala termica sau orice alt spatiu cu risc ridicat de incendiu.
Pentru încheierea unui contract de mentenanta/service sistem securitate va rugam sa ne contactati, astfel încât să vă facem o ofertă personalizata pentru serviciile dorite de dumneavoastră.
Conform legii 333/2003 si HG 301/2012, pentru sistemele de supraveghere video, alarma efractie si control acces pentru care se impune avizarea, este obligatorie semnarea unui contract de service mentenanta sistem securitate cu o firma autorizata. Sistemele de securitate monitorizeaza in timp real, evenimente si persoane , prin stocarea inregistrarilor imaginilor video o anumita perioada de timp.
Mentenanta presupune atat operatiuni de intretinere periodica a unui sistem, cat și repararea sau inlocuirea componentelor ce se defecteaza in timp.
Sistemele de securitate nu sunt electronice de larg consum, ele functioneaza in anumiti parametrii care trebuie sa ramana constanti pentru o functionare eficienta. O simpla intrerupere a alimentarii cu energie, in lipsa unui UPS, pot modifica acesti parametrii putand duce la incetarea salvarii de dispozitivul de stocare a inregistrarilor video. Sistemul devenind astfel ineficient in cazul producerii unui eveniment.
Ce inseamna mentenanta preventiva?
- Mentenanta preventiva este activitatea realizata de personal specializat. Asigura functionarea echipamentelor / sistemelor in parametri normali cu minimizarea timpului de nefunctionare
- Mentenanta preventiva presupune evaluarea periodica echipamentelor/ sistemelor. Astfel detectam potentiale probleme si programam imediat interventiile necesare de prevenire a degradarii conditiilor de functionare
- Mentenanta preventiva reduce timpii de nefunctionare si defectiunilor neprevazute ale echipamentelor / sistemelor
Cine poate realiza mentenanta preventiva?
Mentenanta preventiva este realizata de catre personal autorizat si certificat, pe baza recomandarilor de producator. In functie de mediul de lucru in care este folosit echipamentul/sistemul se recomanda o perioada optima pentru efectuarea mentenantei.
Ce beneficii obtin in urma mentenantei preventive?
- Preintampinarea eventualelor defectiuni
- Asigurarea bunei functionari a echipamentelor si sistemelor aflate in contract
- Reducerea timpilor morti rezultati in urma defectarii echipamentelor si sistemelor
- Prelungirea duratei de viata si a perioadei de exploatare pentru echipamentele si sistemele aflate in contract
- Utilizarea optima si la capacitati maxime a echipamentelor si sistemelor
- Reducerea costurilor cu reparatiile / inlocuirea echipamentelor si sistemelor
Asiguram interventia rapida in caz de defectare/oprire neprevazuta a unui sistem si remedierea defectelor de functionare (reparare sau inlocuire componente).
Perioada de garantie a Sistemelor tehnice de alarmare instalate de OptiX SECURITY este de minim 24 luni si se extinde la maxim 4 ani.
Pentru sistemele tehnice instalate de catre alti instalatori sau a caror termen de garantie a expirat asiguram service post garantie in baza unui contract de mentenanta sau la cerere.
Proiectare – instalare – suport tehnic acordat de personal specializat si licentiat IGPR!